Tahtadan yapılmış en eski Galata Köprüsü’nde atlı tramvay bile çalışmıyordu. Nihayet but tahta köprü yenilendi, çelikten inşa edilerek 27 Nisan 1912’de hizmete girdi. 24 Ocak 1914’te İstanbul şehremini vekili Bedri Bey’in söylevinden sonra, şehrin ilk elektrikli tramvayıda köprünün üzerinden geçti.
Artık Haliç’in iki yakası tramvay hattıyla birbirine bağlanmıştı. 25 Ocak 1914 tarihli Servet-i Fünun gazetesi, ''şehrin daima birbirine yabancı kalan iki yakasının ötekine bir medeniyet bağı ile bağlandığını'' yazıyordu.
Artık Haliç’in iki yakası tramvay hattıyla birbirine bağlanmıştı. 25 Ocak 1914 tarihli Servet-i Fünun gazetesi, ''şehrin daima birbirine yabancı kalan iki yakasının ötekine bir medeniyet bağı ile bağlandığını'' yazıyordu.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder