23 Kasım 2014 Pazar

ELEKTRONİK ALET TAMİRİ NASIL YAPILIR?


    Evlerimizde işyerlerimizde birçok elektronik aletlerimiz vardır. Artık etrafımız elektronikle sarıldı. Hayatla bağlantımızı elektronik sağlıyo diyebiliriz.

    Kullandığımız bu aletler gerek dikkatsizlik gerekse ürünün ömrü bakımından bozulabilir arıza yapabilir. Elektronik mühendisi olarak size pratik çözüm yöntemleri sunacağım. 

1. Adım; Öncelikle elektronik aletimize elektrik gelip gelmediğini kontrol etmemiz gerekir. Kontrol kalemi ile prizde elektrik olup olmadığını ölçün. Elektrik yoksa sigortalarınızı kontrol edin. Yoksa eğer ikinci adıma geçelim

2. Adım; Bu durumda elektronik aletinizin belli bir güvenli çalışma sistemi olabilir. Örneğin elektrikli ısıtıcılarda ayağının altında anahtar olur onun üstüne basıldığında ancak çalışır. Bu sistemi kontrol edin. Cihazınız çalışmadıysa 3. Adıma geçelim.

3. Adım; Bu durumda cihazınızın içini açmanız gerekir. Bu biraz riskli olabilir eğer eliniz yatkınsa devam edin yada cihazınızı tamirciye götürmelisiniz. Ben devam etmenizi öneririm zira çok basit hatalar oluşabiliyor.

4. Adım; Cihazınızın elektrikle bağlantısını kesin. Cihazınızın vidalarını bulup tornavidayla sökün. Cihazınızı açtığınızda
Elektronik devreyle karşılaşacaksınız. Yanık kokusu alıyorsanız kokuya yoğunlaşın ve kokunun kaynağını bulun. Bulduğunuz yani kokan eleman büyük ihtimal yanmıştır, değiştirmelisiniz. Değiştirdikten sonra çalışmadıysa diğer adıma geçelim. 

5. Adım; Açık olan cihazda elektronik devreye bakıyoruz yine eğer çatlayan, patlayan bir eleman görürseniz değiştirin. Eğer cihazınız hala çalışmıyorsa birden çok hata oluşmuş olabilir. Sorun elektronik ölçüm aletleriyle analiz yapılarak çözülebilir. 

    Fazla derine inmeden anlaşılır biçimde anlatmaya çalıştım. Yardımcı olabildiysem ne mutlu:) kolay gelsin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...