24 Mart 2016 Perşembe

SINAV PUANI NEYİN GÖSTERGESİDİR ?



“Sınav Puanı Başarı Veya Başarısızlığın Göstergesi Değildir“ 

ERZURUM (AA) - MUHAMMET MUTAF - Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik Ana Bilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Başaran Gençdoğan, üniversiteye giriş gibi bir sıralama oluşturmak amacıyla yapılan yarışma sınavlarında elde edilen puanın başarı veya başarısızlık olarak değerlendirilmemesi gerektiğini belirtti ve sözlerine bu şekilde devam etti :

- "Sınavda alınan puanı, başarı veya başarısızlık olarak değerlendirmemek lazım. Bu, sadece bir sınavın puansal göstergesidir" 
- "Kötü gelen bir puan sonrası 'Dünyanın sonu. Ben bittim, mahvoldum' gibi değerlendirmemek lazım, tekrar ayağa kalkıp mücadeleye devam etmek gerekiyor."

"Bu anlamda bunu abartmamak gerekiyor. Başka arkadaşları kazanmış olabilir. O zaman, 'Onların farkı ne olmuş, olabilir?' diyeceğiz. Onlar bizim bu bilemediğimiz, dikkat etmediğimiz ve atladığımız sorulara yoğunlaşmıştır. Sadece farkımız budur. Zaten lise seviyesine kadar gelmişseniz lise sonda bir öğrenciyseniz, zeka seviyeniz bunların hepsini yapabilecek seviyededir. Sadece bazı konuları atlamış olabilirsiniz. Başka bir farklılık yoktur. Sınavda alınan puanı, başarı veya başarısızlık olarak değerlendirmemek lazım, bu sadece bir sınavın puansal göstergesidir. Onun için kötü gelen bir puan sonrası 'Dünyanın sonu. Ben bittim, mahvoldum' gibi değerlendirmemek lazım, tekrar ayağa kalkıp mücadeleye devam etmek gerekiyor."


"Hayatı sınav sonucu belirlemez" 

Sınavda alınan puanın her şey olmadığını ve sınav sonucunun hayatı belirlemediğini vurgulayan Gençdoğan, ailelere de şu önerilerde bulundu: 

"Sınav, sadece bir giriş basamağı ve aşamadır. Sınavdan sonra gelen puana göre ailelerin yaklaşımı çok önemli. Ailelerin çocuklarına ne olursa olsun değerli ve önemli olduğunu söylemeleri gerekiyor. Öğrenci sınavda hiçbir yeri kazanmamış veya başarısız da olabilir ki buna aslında başarısız dememeliyiz çünkü başarı dediğimiz zaman farklı bir algı çıkıyor. Bunun yerine bir sınavda istediği yeri kazanamadığını veya hiçbir yere girememiş olabileceğini düşünelim. Bu durumda oturup eksiklikleri belirlemek lazım. Nerelerde eksiği var, bunları bulup bunlar üzerine yoğunlaşması lazım. Sınavdan sonra yine öğrenciyi kendi içine kapatmamak, 'Otur çalış, sen böylesin, sen şöylesin' demek yerine desteklemek çok önemli. Yaşantısını rutin götürmesini sağlamak lazım. Sınav, sadece yaşamımızda bir basamak, bir aşama, bir nokta. Bunu tüm hayata yaymamak gerekiyor."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...