15 Aralık 2015 Salı

SILA-I RAHIM NEDİR?






     Bir adam Peygamber Efendimize (sav) geldi ve "Benim akrabalarım var. Ben onlari ziyaret ediyorum, fakat onlar beni ziyaret etmiyorlar. Ben onlari affediyorum fakat onlar bana zulmediyorlar. Ben onlara iyilik ediyor, ihsanda bulunuyorum onlar bana kötülük ediyorlar. Ben de onlara yaptiklari gibi muamele edeyim mi?" diye sordu. Peygamber Efendimiz "Hayir Sen öyle yapma. Yoksa hepiniz (kötü ahlakta) müşterek; ayni olursunuz. Sen fazilet sahibi ol ve onlari ziyaret et. Böyle yaptigin müddetçe onlara karşı sana Allahü Teâlâ'nin yardimi devamli olacaktir.'' Peygamber Efendimiz (sav) buyurdular: ''Allahü Teala'dan korkunuz ve sila-i rahimde bulununuz. Zira o sizin için dünyada daha kalici, ahirette de daha hayirlidir "Selam vererek de olsa sila-i rahim yapiniz, akrabalarinizi ziyaret ediniz.

"Üç şey cennetliklerin ahlakindandir,
Kötülük yapana karşı iyilikte bulunmak zulmedeni affetmek,
Mahrum edene bolca vermek.''

Tabiinden Müzâhim (ra) rivayet ediyor : "Allahü Teâlâ dilediğini mahveder ve dilediğini sabit kilar." meâlindeki (Rad süresi, 39.) mealen: Üç günlük ömrü kalan bir kimse sila-i rahimde bulunursa Allahü Teâlâ o kimsenin ömrünü otuz sene uzar, otuz sene ömrü kalan bir kimse de sila-i rahmi terk ederse Allahü Teâlâ onun ömrünü üç güne indirir Bazi âlimler ömrün artmasini şöyle açıklamişlardir; Sila-i rahim öldükten sonra da onun defterine sevabı, yazilir. Böylece ömrü uzamis gibi olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...