3 Aralık 2014 Çarşamba

BEDELLİ ASKERLİK Mİ? YOKSA VATAN BORCU MU?

                     
   
     Öncelikle şunu bir netleştirelim. Vatan borcu dediğin savaş zamanında herşeyini, karını, çocuğunu bırakıp gidebilmektir. Yoksa gidip eğitim zayiatı olmak değildir.
     Durum böyle olunca insanın ne diye askere gidim diyesi geliyo. Şimdi düşünün, hayatında silah görmemiş adamın eline silah verip yürü koçum sen aslansın nidalarıyla mehmetçiği piyon gibi harcıyorlar. Vatan borcunu ödüyor tabi. Buna susamıyorum. Türkiyenin tarihinde eğitim zayiatları boldur. Komutan silahını temizlerken bir ananın yavrusunu öldürmüşlüğü çoktur. Şimdi sorun kendinize bu vatan borcumu sizce? Yada vatan borcu bu mu?
     Bugünlerde konuştuğumuz bedelli konusuna gelince durum dahada bir netlik kazanıyor. Çünkü bedelli hakkını kazanmış olanların çoluğu çocuğu var, karısı var, işi gücü var. Bu adam şimdi askerdemi daha faydalı yoksa dışardamı? Etrafımda bu yasadan faydalanan insanlar var. Size bir örnek vereyim. Evli ve çok tarlı bir çocuğu var ve her an başında olması gereken ve topluluğu kapsayan bir işi var. Şimdi bu insanın askerdemi olması  lazım yoksa ailesinin be işinin başındamı?
     Sonuç olarak askerliğin tamamen kaldırılması ve paralı askerliğin başlatılması gerekiyor. İnsanlar vatan borcunu ülkesini bilim ve teknikte ileri götürerek ödemesi gerektiğini düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...