Kopya çekme dünyadaki tüm eğitim sistemlerinde bir türlü önüne geçilemeyen temel sorunlarindan biridir. Kopya çekme hem etik olarak hem de ölçme değerlendirme açisindan bir sorun teşkil etmektedir Kopya, ölçme ve değerlendirme sisteminde test araçlarinin güvenirliği ve geçerligini tehdit etmektedir. Araştırmalar, kopya çekme sebepleri arasinda olumsuz öğretmen tutumlari, ezberci eğitim, anne ve babalarin yüksek basari beklentisi, verimli çalışma alışkanlıklar inin kazandirilmamiş olmasi, siniflarin kalabalık olmasini vb. göstermektedir. Öğrenciler kopya çekmeye iten nedenlerden biri de öğrencilerdeki özyeterlilik algisinin düşük olmasi olabilir. Sosyal bilimci Albert Bandura, özyeterliliği bireyin belli bir işi başarili bir şekilde gerçekleştirmesi için gerekli etkinlikleri organize edip basarili olabileceğine olan inanç" şeklinde tanimlamistir. Yazik ki eğitim sistemimiz özyeterliliği yüksek bireyler yetiştirmekten uzaktir. Bandura: öğretmen öz-yeterlilik algisini ise bir öğretmenin, öğrencilerin yeterince güdülenmemiş olduğu durumlarda bile öğrencilerin öğretmenlerinde arzu edilen sonuçlari elde edebileceğine yönelik yargisi olarak tanımlamistir
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder