1893 yılında inşa edilen Ysolt buharlı teknesi son 40 yıldır çürümeye terk edildiği İskoçya’da, Rahmi M. Koç Müzesi danışmanları tarafından bulundu. Uzun bir yolculuğun ardından Türkiye’ ye getirilen tekne, İngiliz uzmanlar ve Türk ustalar tarafından dört yıla yaklaşan bir sürede eski ihtişamına kavuştu. Uzun ve kederli bir tarihe tanıklık eden, farklı hikâyesiyle dikkat çeken Ysolt, son limanı Rahmi Koç Müzesi’nde ziyaretçilerini bekliyor. G. P. Russell adlı bir iş adamı için inşa edilen ve ismi Kelt kökenli İngiliz destanı Tristan ve lsolde’den gelen Ysolt’un ilk liman kaydı 1910 yılında yapılmış. Ysolt’un 119 yıllık hikâyesi birçok badireyi içinde barındırıyor. İki kez kaderine terk edilen Ysolt’un ilk terk edilişi 1926-1942 yılları arasındaki sahibi olan William E. Campkin’in 2. Dünya Savaşı nedeniyle tekneyi Heybridge Basin, Maldon, Essex’te bir kanala bırakılması ile olmuş. Ysolt ayrıca 1952 yılında büyük bir selden de kurtulmayı başarmış.
17 Mart 2016 Perşembe
YSOLT BUHARLI TEKNESİNİN ÖNEMİ NEDİR ?
1893 yılında inşa edilen Ysolt buharlı teknesi son 40 yıldır çürümeye terk edildiği İskoçya’da, Rahmi M. Koç Müzesi danışmanları tarafından bulundu. Uzun bir yolculuğun ardından Türkiye’ ye getirilen tekne, İngiliz uzmanlar ve Türk ustalar tarafından dört yıla yaklaşan bir sürede eski ihtişamına kavuştu. Uzun ve kederli bir tarihe tanıklık eden, farklı hikâyesiyle dikkat çeken Ysolt, son limanı Rahmi Koç Müzesi’nde ziyaretçilerini bekliyor. G. P. Russell adlı bir iş adamı için inşa edilen ve ismi Kelt kökenli İngiliz destanı Tristan ve lsolde’den gelen Ysolt’un ilk liman kaydı 1910 yılında yapılmış. Ysolt’un 119 yıllık hikâyesi birçok badireyi içinde barındırıyor. İki kez kaderine terk edilen Ysolt’un ilk terk edilişi 1926-1942 yılları arasındaki sahibi olan William E. Campkin’in 2. Dünya Savaşı nedeniyle tekneyi Heybridge Basin, Maldon, Essex’te bir kanala bırakılması ile olmuş. Ysolt ayrıca 1952 yılında büyük bir selden de kurtulmayı başarmış.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder